Thursday, May 31, 2018

cerita PH

Cerita PH baru memerintah Malaysia ni macam cerita kawan aku kahwin dengan JANDA anak lima. Sebelum kahwin dia pi janji macam- macam kat  bakal anak- anak tiri dia dan kat anak dia. Bila  JANDA tu  setuju kahwin ngan dia . Dia pun kahwinla.
Yang nak jadi cerita!! Masuk je rumah ISTERI barunya . Dia dapati hutang rumah dah banyak tertungak, Bil TNB, PBA, ASTRO juga tertungak!! Bekas laki isterinya tak bayar walau pun semua hutang tu dikongsi sama banyak.  Itulah punca mereka bercerai!.
Jadi tugas pertama kawan aku bukanlah menunaikan janji kepada anak- anak tirinya tetapi menjelaskan hutang rumah yang tertungak. Jika tak bayar kemungkinan besar rumah mereka dilelong! Menjelaskan bil- bil TNB, PBA , ASTRO bimbang bekalan dan perkhidmatan di potong.  Pada masa yang sama dia meminta anak- anak tiri dan anaknya yang telah bekerja memberi sedikit wang kepada ibu mereka.  Yang hebatnya kawan aku ni sempat cari duit untuk bagi duit Raya kepada anak- anak tiri dan anaknya yang belum bekerja!! Walaupun sedikit mereka semua bersyukur atas pemberiannya. Mereka tak meroyan pun
Yang peliknya jiran, makcik pakcik bawang yang meroyan mengatakan kawan aku tak tunai janji!! Anak- anak tiri dan anaknya dengan senang menjawab " Bagi la ayah stabil dulu ni dia baru perabih duit bayar hutang ayah kami dulu!! Dia bayar hutang rumah, TNB PBA ASTRO pun besaq rahmat dah!! Kalau tidak kami nak duk mana?
Hayati cerita aku ni dan Imagine sama ngan  cerita pemerintahan PH. Oleh itu janganlah duk meroyan!! Nanti dah stabil dia bagilah apa yang kita nak
C&p

No comments:

Post a Comment