Friday, January 5, 2018

Dok Tidoq

Salam jumaat... hati2 cari masjid utk solat jumaat... benda ni banyak berlaku dah sejak akhir2 ni....😳😳😳

Waspada....Masjid Berlainan Aliran!!

Minggu lalu saya datang ke masjid XXXXX untuk menunaikan Solat Jumaat.

Saya datang agak awal sekitar jam 12.30, saat itu jemaah di masjid masih ada beberapa orang sahaja. Saya terus solat tahiyyatul masjid. Setelah itu saya duduk dekat tiang sambil berzikir sebanyak-banyaknya......

Astaghfirullah, saya terkejut... ini masjid aliran apa?? Tanpa azan, tanpa khutbah, terus iqomah......??!

Dengan perasaan ragu-ragu dan agak terpaksa saya berdiri juga untuk solat jumaat sampai selesai.

Kemudian saya tanya pada jamaah di sebelah saya sambil bersalaman...

"Encik, ini masjid aliran apa?" Dia terkejut sambil menjawab : "Syafie... Ahlussunnah Wal Jama'ah"

Lantas saya tanya lagi : "Kenapa tak azan dan takde khutbah??"

Dia jawab : ek eleh, bukan hang tidoq ka tadi??

SALAM JUMAAT

p.s. pi masjid awai.. .. jgn tidoq noooo. ..😅😅

No comments:

Post a Comment